2012-06-13

Två drömrekryteringar till Ohal

MEC stärker sin strategiska ekonometrisatsning under varumärket Ohal med rekryteringar från SEB och OMD. – Våra kunder kan öka sin kommunikationseffektivitet med minst 15% genom ekonometri, säger Mikael Persson på MEC, som nu stärker upp sitt erbjudande tillsammans med systerföretaget Ohal.

- Media är bara en av många delar som påverkar ett företags försäljning. Andra viktiga delar är till exempel prissättning, väderfaktorer och konkurrenternas agerande. Ekonometri ger våra kunder svar på vilka faktorer som driver just deras försäljning, säger Mikael Persson, Head of MEC Analytics and Insight.

Två nyrekryteringar

För att möta efterfrågan rekryterar MEC två personer som skall arbeta under Ohals varumärke:

Fredrik Nordberg | Country Manager Ohal Sweden

Fredrik kommer att driva varumärket och erbjudandet på den svenska marknaden. Han kommer senast från SEB där han arbetat med CRM och Return on Investment (ROI) för bankens räkning. Fredrik har tidigare även arbetat som omvärldsanalytiker och försäljningsansvarig på SEB, och har varit Nordisk produktchef på Cederroth.

Gustav Wiberg | Manager Ohal

Gustav har ett förflutet på OMD, där han säkrat upp deras erbjudande inom området ekonometri. Gustav kommer att säkra upp kvaliteten för löpande projekt.

- Gustav och Fredrik är två drömrekryteringar, säger Mikael Persson.

Ohal är en av världens ledande konsultföretag på området och har använt sig av ekonometri för att optimera kundernas medieinvesteringar och maximera deras försäljning i över 40 år. MEC driver tillsammans med systerföretaget Ohal ekonometri på den nordiska marknaden sedan 2008. Under 2013 planerar Ohal att vara totalt 5 personer på den svenska marknaden.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Persson
Head of Analytics and Insight (A&I)
Mikael.Persson@mecglobal.com
Tel:  +46 8 463 16 05
Mobil:  +46 70 733 44 34

Information om företaget: Mediaedge:cia Sweden HB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk