2012-06-26
Sharp sponsrar världsledande cykelteam
Nu går Sharp Electronics Europe in som sponsor och teknikpartner för ett av världens bästa proffscykellag, Team Garmin. Lagom till starten den 30 juni i årets upplaga av Tour de France döps laget om till Garmin-Sharp.
Sharp Europe blir därmed lagets huvudsponsor, tillsammans med Garmin. Laget, som ägs och drivs av Slipstream Sports, räknas till ett av de absolut bästa i världen. I fjol hade det sitt mest framgångsrika år hittills i Tour de France, med sju dagar i den gula ledartröjan, fyra etappsegrar och priset som bästa team. 2012 har börjat ännu bättre, då Ryder Hesjedal vann totalsegern i Giro d’Italia.
– Det växande intresset för idrott och hälsa innebär en enorm möjlighet för oss. I och med samarbetet med Garmin-Sharp-laget har vi fått en plattform i världsklass för att kunna utveckla teknik som gör nytta i denna mycket fokuserade och prestandainriktade miljö, säger Herman Karabetyan, Vice President Marketing på Sharp Electronics Europe.
– Verksamheten inom Sharp bygger på en kombination av uppriktighet och kreativitet. Lagets tydliga inriktning på hårt men framför allt etiskt tävlande, gör detta till ett verkligt bra partnerskap.
Sponsringen av Garmin-Sharp är ett led i Sharps satsning på att öka sin närvaro på den viktiga europeiska marknaden, som står för omkring en tredjedel av företagets totala export. Sharp är också en av huvudsponsorerna i EURO 2012.
Fler pressreleaser om Sharps produkter och bilder finns att hämta på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sharp
För mer information, kontakta:
Birgitta Olsson, PR-ansvarig, 08-634 36 74, 0706-44 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu
Sharp Electronics (Nordic) AB, 08-634 36 00, www.sharp.se
Om Sharp
Sharp Corporation är ett japanskt företag och en global utvecklare av innovativa lösningar. Som ledande leverantör inom LCD- och digitalteknik erbjuder Sharp ett av marknadens bredaste och mest avancerade utbud av hemelektronik, informationssystem och elektronikkomponenter.
Sharp Corporation har 64 000 medarbetare runt om i världen och koncernens försäljning uppgick till motsvarande över 200 miljarder kronor det senaste räkenskapsåret. Sharp är ett miljömedvetet företag med en global miljöstrategi och produktion av energisparande och energiproducerande produkter. Sharp sponsrar fotbolls-EM 2012.
Information om företaget: Sharp Electronics (Nordic) AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk