2011-06-17

Scandic Grand Central är första hotellet i Sverige med rums- och bordsbokning på Facebook

Av de 500 miljoner Facebook-användare är genomsnittet kopplad till 80 grupper, sidor och events. På Scandic Grand Centrals Facebook-sida kan läsarna följa bygget, tävla om spännande erbjudanden och vinster, få inspirerande tips och nu även boka bord och rum. Scandic är först i Sverige att komma med rumsbokning och bordsbokning direkt på Facebook. Genom några snabba klick går det att planera en helg i Stockholm stad eller en middag för familjen på Scandic Grand Central som öppnar den 1 oktober i år.

Sociala medier har blivit framgångsrika kanaler i hotellbranschen. Genom att engagera sina Facebook-fans och erbjuda bokningssystem kan Scandic Grand Central hitta nya målgrupper som flitigt använder sociala medier på en daglig basis. 

"För oss är det naturligt att ta nästa steg i den digitala utvecklingen. Vi var först med att erbjuda kostnadsfri trådlös uppkoppling på alla hotell och nu vill vi integrera sociala medier i en del av bokningsprocessen som är en viktig del av den totala upplevelsen," säger Jennie Skogsborn, e-handelschef på Scandic.

Information om företaget: Scandic Hotels AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk