2012-06-27

Resultaten klara inför finalerna i Europas största undersökning av fotbollsfans

Produktbild från företaget Sharp Electronics (Nordic) AB - Resultaten klara inför finalerna i Europas största undersökning av fotbollsfans

Sharp FanLabs News ger det senaste från Europas största undersökning av fotbollsfans. Det handlar om känslor, lojalitet och engagemang. Det finns nya och uppdaterade resultat kring "Hur passionerade är fansen?" och ”Hur långt skulle europeiska fotbollsfans gå för att se sitt lag vinna EURO 2012?”

Vilken semifinalist kommer att gå hela vägen? Det finns nu fyra lag kvar i turneringen, bland dem de två titelfavoriterna, Spanien och Tyskland. De spanska fansen har den starkaste tron (86 %) på sitt lag medan tyskarna är lite reserverade (62 %) och kanske lite oroliga för en eventuell deja vu-upplevelse från semifinalen mot Italien under VM 2006.

Kan Portugal slå Spanien för att nå finalen och överraska de endast 6 % av de europeiska fansen som tror på Portugal? De portugisiska fansen tror starkt på sitt eget lag (75 %).

Sharp FanLabs i Fanzones i Polen och Ukraina
Händelsernas centrum är nu i värdländerna Polen och Ukraina. Sharp har därför kört sin FanLabs truck till Warszawa, där fans kan koppla av och se matcher medan FanLabs mäter känslor under realtid.

–Det är väldigt roligt att Sharp har valt att följa vad fansen i Europa känner och hoppas på under en sådan stor turnering. Över 300 000 fans i Europa har hittills besökt Sharp Fan Labs hemsida. Fotboll är något som verkligen berör över lands- och åldersgränser, sägerBirgitta Olsson, PR-ansvarig på Sharp i Norden. Att vi i Sverige har fått möjligheten att göra testet på svenska är extra roligt. Sharps satsning på Euro 2012 är den största som företaget gjort utanför Japan och hela arrangemanget har varit en succé så här långt. Vad skulle det vara utan publiken på plats och fansen som följer sitt lag både i med- och motgång!

På sharpfanlabs.com är det möjligt att rösta på sina favoriter och följa vad övriga europeiska fans tycker. Genom att göra testet kan man dessutom vinna en 60” LED-tv från Sharp.

-------

Läs mer i det bifogade dokumentet.

Följ det senaste på Facebook via
http://www.facebook.com/SharpFanLabs/app_214022885373203

FanLabs app finns för iPhone and iPad (http://itunes.apple.com/gb/app/sharp-fanlabs/id482065782?mt=8)

---------

Fler pressreleaser om Sharpfanlabs, Sharps produkter och bilder finns att hämta på www.mynewsdesk.se/pressroom/sharp

För mer information, kontakta:
Birgitta Olsson, PR-ansvarig, 08-634 36 74, 0706-444 366, birgitta.olsson@sharp.eu
Sharp Electronics (Nordic) AB, 08-634 36 00, www.sharp.se

Om Sharp
Sharp
Corporation är ett japanskt företag och en global utvecklare av innovativa lösningar. Som ledande leverantör inom LCD- och digitalteknik erbjuder Sharp ett av marknadens bredaste och mest avancerade utbud av hemelektronik, informationssystem och elektronikkomponenter.

Sharp Corporation har 64 000 medarbetare runt om i världen och koncernens försäljning uppgick till motsvarande över 200 miljarder kronor det senaste räkenskapsåret. Sharp är ett miljömedvetet företag med en global miljöstrategi och produktion av energisparande och energiproducerande produkter.

Sharp sponsrar fotbolls-EM 2012.

Information om företaget: Sharp Electronics (Nordic) AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk