2013-03-19
Camilla Läckbergs superhjälte skapar läslust på Max
Max inleder ett
samarbete med Sveriges deckardrottning, Camilla Läckberg. Från första april
ingår hennes barnböcker om världens ovanligaste bebis, Super-Charlie, i barnens
måltid Maxboxen. Målet är att de 150 000 böcker som kommer att delas ut ska locka
fram läslusten hos både barn och föräldrar.
–
Det är inte alla som får jobba med en superhjälte och
vi är mycket glada över samarbetet med Camilla Läckberg och Super-Charlie. Att
öka barns intresse för läsning passar också bra ihop med Max vision om att göra
gott på så många sätt som möjligt, säger
Richard Bergfors, vd på Max.
Den nyfikna barnbokskaraktären Super-Charlie kommer att
synas på Max restauranger med de två böckerna i serien och specialframtagna hopprep,
såpbubblor, matboxar, badbollar och kortlekar.
Karaktären Super-Charlie kom till världen samtidigt som
Camilla Läckbergs egen son Charlie föddes. Sedan dess har det kommit ut två
böcker med Super-Charlie som dessutom har en egen låt på Spotify.
–
Super-Charlie är en figur som dyker upp där man minst
anar det. Samarbetet med Max innebär att många fler får lära känna honom och
jag hoppas att vi tillsammans kan väcka läslusten både hos barn och föräldrar, säger Camilla Läckberg.
Böckerna och leksakerna med Super-Charlie kommer att följa
med barnens måltid Maxboxen från och med första april. Max målsättning med underhållningen
i Maxboxen är att den ska vara pedagogisk,
uppmuntra till aktivitet och tillföra nytta.
För mer information kontakta:
Cecilia Lago
Albright, Presskontakt
cecilia.lago-albright@max.se
Tfn: 070-7431345
Information om företaget: Max Burgers AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk