2015-05-29

Support-Christian kan...sätta i kvittorullen åt rätt håll.

Produktbild från företaget Yabie Karlstad AB - Support-Christian kan...sätta i kvittorullen åt rätt håll.

Ibland går det inte helt som våra kunders it-tekniker hade tänkt sig. Vi låter support-Christian, han som säger "har du provat att stänga av och sätta på igen" oftare än någon annan med puls, berätta dagens supportärende:

"Idag ringde en it-tekniker och sa att han var hos en gemensam kund till oss. Problemet var att kunden inte får ut någon z-rapport. Jag ber it-hantverkaren att lämna över luren till en person som är van att hantera kassan. Vår kund får luren. Det första jag frågar är varför dom ringer ut en konsultfirma när supporten redan ingår i deras avtal och svaret blir att det är huvudkontoret som skickat honom. Jag ber kunden klicka in sig i dokumentbläddraren för att skriva ut en kopia av z-rapporten, vilken han säger är blank, jag antar då att de redan tagit ut en z-rapport och att denna rapport visar 0 (noll) i försäljning. Det naturliga för mig är då att kolla om det finns två z-rapporter dagen innan, vilket det gör. Kunden skriver ut den sista vilken också är blank.

Jag frågar och han säger att pappret är helt vitt. Nu finns det två alternativ till fel. Handhavande- eller teknikfel. Jag säger till kunden att han ska vända på kvittorullen. Detta gör han motvilligt med motivationen att här är det väl ingen som krånglar med kvittorullarna..

Men mycket riktigt rullen var felmonterad - åt fel håll, helt enkelt. Slutet gott, allting gott".

Information om företaget: Yabie Karlstad AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk