2015-06-26
Stenas Instagramtävling fångar seglingens själ
Det råder seglingsyra på västkusten i år och Stena, som för sjätte året i rad är titelsponsor för Stena Match Cup Sweden, anordnar en fototävling på Instagram inför och under seglingsveckan på Marstrand.
Genom att dela sin bästa seglingsbild har alla tävlande chans att vinna en kryssning med Stena Line till Tyskland eller Polen eller en resa till Danmark.Mer info om tävlingen finns på Stena Metalls Facebooksida: http://fal.cn/B4fg
Tävlingens hashtag: #stenasegling
Förra årets Instagramtävling resulterade i många fina seglingsbilder. Två lyckliga vinnare utsågs som verkligen fångade temat segling på olika sätt. Vinnaren Birgitta kammade hem ett av priserna med sin spektakulära bild från segelfartyget Falken och vinnare nummer två Adam fångade glädjeyran efter att svensken Björn Hansen segrat i finalen i Stena Match Cup Sweden 2014.
För övrig information, vänligen kontakta:
Jörgen Andersson, pressansarig Stena Metall: 010-445 2217
Om Stena Match Cup
Stena Match Cup Sweden är ett av Sveriges största publika evenemang och en av åtta VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget äger rum en vecka i början av juli varje sommar på Marstrand och drar normalt runt 120 000 besökare varje år. Stena Match Cup Sweden anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot. GKSS ansvarar för de sportsliga delarna och Brandspot för de kommersiella rättigheterna. www.stenamatchcupsweden.com
Om titelsponsorn Stena
Stena Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med företag över hela världen. Sfärens bolag är verksamma inom Färjelinjer, Rederi, Offshore Drilling, Fastigheter, Finans, Stena Adactum samt återvinning, miljö och handel. Stena Sfären har drygt 19.000anställda och en omsättning på 56 miljarder SEK. www.stena.com och www.stenametall.com
Information om företaget: Stena AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk