2015-02-04
¿Interroll stärker sin bolagskultur med Jens Karolyi som ny marknads- och kulturchef
Ledningen för Interroll har utsett den globala marknadschefen Jens Karolyi till ansvarig också för den egna bolagskulturen. Interroll växer snabbt inom intern logistik men för att lyckas med framtida satsningar behöver man fokusera ännu mer på medarbetarna och den interna kulturen.
– Det är viktigt att se vad alla medarbetare bidrar med och att visa respekt för kulturella skillnader. På det här sättet vill vi skapa en stark intern kraft för att möta marknadsutmaningar och utvecklas som företag. Jens Karolyi har en mycket bra insikt i vårt företag och lång erfarenhet av varumärken och kulturella program. Hela ledningen står därför bakom det här initiativet, säger Paul Zumbuehl, CEO på Interroll.
Interroll-gruppen består av 31 företag och över 20 nationaliteter. Under de senaste tio åren har Interroll förvärvat sju företag och ökat antalet anställda med cirka 50 procent. En starkt kulturell identitet är därför extremt viktig för att utveckla bolaget och särskilja sig från konkurrenterna.
Jens Karolyi har varit ansvarig för marknadsföring på Interroll sedan 2011. Hans nya titel är Senior Vice President Corporate Marketing & Culture.
– Vi har en stark intern kultur på Interroll med cirka 1 800 högutbildade medarbetare över hela världen. De är ambassadörer för vårt varumärke och kommer att få stöd i form av riktade medarbetarprogram, ledningsverktyg och en rad nya kommunikationsaktiviteter inom och utanför Interroll. Genom att betona vår unika kultur kan vi befästa den ledande position vi har på marknaden, säger Jens Karolyi.
Information om företaget: Interroll Nordic A/S Danmark Filial
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk