2015-01-11
E.ON öppnar tre informationskontor för stormdrabbade kunder
Under söndagen har E.ON gett över 58 000 strömlösa kunder i de stormdrabbade områdena i Sydsverige strömmen åter. Antal drabbade kunder är nu cirka 12 000. E.ON har cirka 500 personer i tjänst som arbetar med återställningen.
Informationskontoren kommer att finnas på följande platser;
Bodafors Medborgarkontoret öppettider 8-19
Aneby Kommunhuset öppettider 8-19
Tingsryd Biblioteket öppettider 8-19
På kontoren kommer det att finnas personal från E.ON som informerar om prognoser och avbrott i närområdet och hela landet, blanketter för avbrottsersättning och fika.
Prognosen är att de allra flesta kunder kommer att ha fått tillbaka sin ström under söndagskvällen. Eftersom elnätet fått stora skador av nedfallna träd kommer röjnings- och lagningsarbetet att ta tid vilket innebär att ett antal kunder kommer att få tillbaka sin ström först under de närmaste dagarna.
Alla planerade avbrott i samband med normalt underhållsarbete är inställda under måndag och tisdag.
På E.ONs avbrottskarta går det att få information om pågående strömavbrott:
Avbrottskarta
E.ONs elnätskunder som drabbas av strömavbrott kan få information via SMS om när avbrottet förväntas vara avhjälpt. Läs mer om tjänsten:
SMS om avbrott
Håll dig uppdaterad via E.ON Elnäts POD-radio.
Till sändningen
För mer information, kontakta E.ONs pressjour, telefon 040 – 25 55 40
Information om företaget: E.ON Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk