2015-01-23

DHL Express är återigen utsedd till Sveriges bästa kundservice

Produktbild från företaget DHL Supply Chain (Sweden) AB - DHL Express är återigen utsedd till Sveriges bästa kundservice

DHL Express har återigen tagit hem första platsen i SM i Telefoni & Kundservice i kategorin B2B. Motiveringen lyder: ”I klassen Business to Business tar de vinnande agenterna raskt hand om ditt ärende. Att de dessutom är förtroendeingivande och trevliga samt håller en jämn och hög nivå på bemötandet, gör att DHL Express hamnar högst på pallen i år.

Stockholm, 23 januari 2015: DHL Express, världens ledande leverantör av internationella expressleveranser, har Sveriges bästa kundservice. Det stod klart efter att företaget återigen tagit hem första platsen i kategorin B2B i SM i Telefoni & Kundservice som avgjordes i Stockholm den 22 januari. DHL Express deltog och vann även tävlingen 2011 och 2013.

Tävlingen, som arrangeras av Q SURVEY, mäter, genom mätmetoden Mystery Survey, kundernas upplevelse vid kontakt med företag. Konkret innebär det att professionella undersökare verkar som ”riktiga kunder” och ringer sammanlagt 200 slumpmässiga samtal till varje företag som deltar i mätningen. Alla samtal bedöms sedan på olika kriterier så som bemötande, effektivitet, kunskap och engagemang.

– En av våra grundpelare inom DHL Express är att leverera utmärkt service till våra kunder. Att vårt kundserviceteam återigen vunnit detta prestigefyllda pris inom kategorin Business to Business är en bekräftelse på att vårt stora fokus på kundbemötande och förbättringsarbeten ger resultat. Jag är mycket stolt och glad över denna vinst då det betyder mycket för oss, säger Ted Söderholm, vd på DHL Express.

DHL Express kundservicecenter ligger i Ljusdal och är ett team på cirka 90 personer som ständigt arbetar med att förbättra sin kvalitets- och kunskapsnivå genom att kontinuerligt utbilda och motivera sina medarbetare. Med sina högt ställda interna krav, som bland annat att svara på kundens samtal inom max 10 sekunder och lösa kundens problem vid första samtalet, är målet för DHL Express kundservice att konstant öka antalet nöjda kunder.

Till grund för den högklassiga kundservicen och nomineringen i tävlingen ligger DHL Express globala satsning på att kontinuerligt utbilda och motivera sina medarbetare. Det certifierade utbildningsprogrammet, Certified International Specialist (CIS), har pågått sedan 2010 och samtliga av företagets över 100 000 medarbetare runt om i världen har utbildats. Syftet med utbildningsprogrammet är att bli expressbranschens internationella specialister och löpande öka alla medarbetares expertkunskap för att därigenom öka kundnöjdheten.

Slut

Mediakontakt:
Ted Söderholm
Vd, DHL Express Sverige
Telefon: 08-543 453 56
Mobil: 0709-345 210
E-post: ted.soderholm@dhl.com  

Ann-Kristine Johansson
Marknadschef, DHL Express Sverige
Telefon: 08-54 345 753
Mobil: 0709-345 684
E-post: annkristine.johansson@dhl.com

Foto: Q SURVEY

Information om företaget: DHL Supply Chain (Sweden) AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk