2014-07-02
Systemtext folierar blommiga bussar och tåg till Skånetrafikens Jojo sommarkampanj 2014
Vi är stolta och glada över vårt goda samarbete med
Skånetrafiken sedan 1999. Vi har genom åren både helfolierat och delfolierat
bussar och tåg till Skånetrafiken och när man i år skulle skapa ytterligare uppmärksamhet
om Jojo sommarkampanjen, föll valet lätt på Systemtext.
Jojo
sommarkort kampanj
Jojo sommarkortet är en härlig tradition som innebär att man får
resa hur mycket man vill mellan perioden 15 juni och 15 augusti på alla bussar
och tåg i Skåne. Eftersom kortet är opersonligt, kan man låna ut det till en
vän eller någon i familjen.
Till Jojo sommarkampanjen 2012 folierade vi ett femtiotal bussar
med nyckelpigor och i fjol var det badbollar som dekorerade bussarna. I år är
det färggranna blommor som gör bussarna mer attraktiva för att locka fler
resenärer.
Blommiga
bussar och pågatåg
För att ytterligare förstärka Jojo sommarkampanjen har vi i år
kickstartat med att helfoliera ett pågatåg och fyra bussar med vackra, färglada
blommor. Detta var tätt följt av ytterligare 50 helfolierade blommiga bussar. Passa
på att njuta av dessa färgsprakande och somriga dekorer innan de tas bort vid
kampanjens slut!
Skåne
- smultronställenas län
Syftet med Jojo sommarkampanjen är att öka resandet under
sommaren och att fler upptäcker Skånes fina smultronställen eller andra nya
delar av fantastiska Skåne. Därför har Skånetrafiken också lanserat en fototävling
som går ut på att man tipsar om smultronställen, resmål och andra upplevelser som
man kan nå och uppleva med sommarkortet. Tävlingen är öppen för alla och man
deltar via Instagram eller jojosommar.se. Vinnaren får ett Jojo-kort som är
laddat med resor för 6000 kronor. Redan första dagen fick Skånetrafiken in
mängder av tävlingsbidrag.
För ytterligare information, kontakta:
Monica Andersson,
Kommunikationschef
Systemtext AB
040-642 21 56
monica.andersson@systemtext.se
Information om företaget: Vittfarne Investment 6 AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk