2014-09-19
Silver till Umeå Energi vid en av världens mest kända reklamtävlingar
Umeå Energis film Living with lag tog silver i reklamtävlingen Clio, en silverplats man delar med varumärken som Pampers, Volkswagen, Nike och Honda.
– Det är häftigt att Living with lag fungerar så bra runt om i hela världen. Nu har filmen visats drygt 5,5 miljoner gånger sedan i april och alla som har sett den vet att i Umeå har vi bra uppkoppling, det värmer Umeåhjärtat, säger Agneta Filén, marknadschef på Umeå Energi.
Clio Awards är en av världens främsta internationella reklamtävlingar och juryn består av branschfolk. Att lyckas kamma hem ett silver där är få varumärken förunnat.
– Vi är förstås otroligt stolta över det här priset, säger Mats Berggren, vd på ume.net. Vi är också stolta över att vi på ume.net faktiskt kan erbjuda Umeåborna ett av världens bästa och snabbaste nät, helt utan fördröjning eller lagg!
I filmen Living with lag låter Umeå Energis bredbandsbolag ume.net några studenter testa att leva med samma fördröjning i verkligheten som en långsam internetuppkoppling innebär. För att illustrera detta fick testpersonerna utföra olika vardagssysslor med ett par specialbyggda Oculus Rift-spelglasögon där man kunde skapa en fördröjning av det man ser.
Living with lag producerades av reklambyrån ANR.BBDO Stockholm och produktionsbolaget Stopp på uppdrag av Umeå Energi.
Läs mer:
Clio Awards: http://www.clioawards.com/winners/2014/branded_entertainment/?awd=3&cat=all&cmp=all
Info om Clio Awards: http://en.wikipedia.org/wiki/Clio_Awards
För mer information kontakta:
Mats Berggren, vd ume.net 070-518 71 28
Agneta Filén, marknadschef Umeå Energi 070-299 90 89
Johanna Mattsson, pressansvarig Umeå Energi 070-633 17 07
Information om företaget: Umeå Energi AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk