2014-04-07
Populära trendmärket Walk On Water kommer att distribueras av EET Europarts i Norden
Krusell International AB har utsett EET
Europarts till ny nordisk distributör av trendmärket Walk On Water.
Walk on Water riktar sig främst mot den
trendiga och stilmedvetna individen som värdesätter en personlig, modern och
aktiv livsstil med smak för god kvalitet, funktion och det senaste inom urbant
mode.
"Vårt förvärv av Walk On Water är en
del av Krusell-koncernens fortsatta expansion, och förväntas leda till en
tillväxt hos våra befintliga kunder samt öppningar i nya kanaler, vilket vårt nya distributionspartnerskap med EET Europarts tydligt visar", säger Ulf
Sandberg VD på Krusell.
EET Europarts kommer att distribuera Walk On Water-produkter via nordiska
återförsäljare inklusive APR och detaljhandelskedjor.
"I dagens urbana livsstil så är det en självklarhet att kunna bära med sig
sin laptop och iPad tillsammans med sin plånbok eller smartphone. Väskan eller
fodralet blir en del av din personlighet och därför ställer vi höga krav på att
designen speglar ens livsstil ," säger Klas Hedin, Retail account manager
hos EET Europarts AB. "Walk on Waters modellserier matchar attityden hos
en traditionell affärskvinna/man, likväl som den trendiga och stilmedvetna individen som mer
värdesätter en personlig, modern och urban livsstil. Vi ser verkligen fram emot att inkludera detta spetsiga, upproriska
och trendsättande varumärket i vår produktportfölj."
Walk On Water produktsortiment inkluderar:
laptop-fodral, datorväskor, tablet-väskor, smart phone-fodral m.m. och kommer
att tillhandahållas av EET Europarts för återförsäljare i hela Norden.
För mer information, kontakta EET Europarts
via tele: 08-507 510 00 eller mail: kundservice@eeteuroparts.se
För mer infomation om Walk On Water besök: http://www.walkonwater.se/
Om Walk On Water
Walk On Water grundades i gryningen på
2000-talet av Peter Carlberger.
Av namnet
så kanske du tycker att det låter som är en religiös sekt. Men det enda
som Walk On Water är fanatiska om är att utforma funktionella och miljövänliga
tillbehör. Uppdraget är att tillfredsställa en ung urban street fashion
orienterad publik med laptop-fodral, datorväskor, tablet-väskor, smart
phone-fodral med mera.
Walk On Water är influerade av musikindustrins
experimentella genre "alternative" och cross cooking-industrin. Walk
On Water syftar till att skapa trevliga och smakfulla kollektioner av tillbehör
som krävande konsumenter älskar och tycker om.
Längs vägen vid utformandet av en ny produkt så har Walk On
Water ett tankesätt som kallas ”cucumber green” vilket innebär att om ett mer
miljövänlig tyg kan användas eller om onödig förpackning kan uteslutas, så är det
så det ska göras. Men fokuset ligger alltid på street fashion och funktion.
Information om företaget: EET Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk