2014-04-10

OKQ8 bäst på kundservice bland drivmedelsbolagen enligt ServiceScore

OKQ8 ger bäst service till sina kunder bland drivmedelsbolagen. Det visar resultatet av ServiceScore – en undersökning som årligen mäter hur svenska folket upplever servicenivån bland företag inom olika branscher. Priset delades ut idag och är en bekräftelse på att OKQ8:s långsiktiga och strategiska arbete med service till sina kunder har uppskattats.

För tredje året kartläggs servicenivån bland företag och organisationer av svenska folket i undersökningen ServiceScore. I år har 17 olika branscher kartlagts och nomineringarna bygger på svaren från en rikstäckande undersökning där över 3000 personer i åldrarna 18 - 79 år har svarat.

OKQ8 bäst i branschen på kundbemötande och service
I årets undersökning var OKQ8 den stora vinnaren i konkurrens med Preem och Statoil. Svenska konsumenter upplever att OKQ8 är bäst i branschen på kundbemötande och service.

-  Vill passa på att tacka våra fantastiska kunder för det fina betyget. Det är ett bevis på att vårt långsiktiga och strategiska arbete med service och kundfokus uppskattas. Vi fortsätter nu vårt arbete för att OKQ8 även framöver ska ge en unik kundupplevelse genom att vara bäst på att serva både bilen och bilisten, säger Olle Janrik, Head of Retail Sales på OKQ8.

Tidigare i år fick även OKQ8 bäst betyg i undersökningen Daymakerindex Butik 2014 bland drivmedelsbolagen Shell, Preem och Statoil.  Daymakerindex mäter kundbemötandet i butik med hjälp av metoden Mystery Shopping där anonyma observatörer får rapportera sin upplevelse av kundbemötandet.

Om ServiceScore
Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister).  ServiceScore® utnämningarna bygger på över 3 000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

För mer information vänligen kontakta:
Olle Janrik, Head of Retail Sales på OKQ8
E-mail: olle.janrik@okq8.se
Mobil: 070-268 02 74

Malin Eklund, Head of Communication OKQ8
E-mail: press@okq8.se
Mobil: 070 – 268 00 95


Information om företaget: OK-Q8 AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk