2014-04-10
OKQ8 bäst på kundservice bland drivmedelsbolagen enligt ServiceScore
OKQ8
ger bäst service till sina kunder bland drivmedelsbolagen. Det visar resultatet
av ServiceScore – en undersökning som årligen mäter hur svenska folket upplever
servicenivån bland företag inom olika branscher. Priset delades ut idag och är
en bekräftelse på att OKQ8:s långsiktiga och strategiska arbete med service
till sina kunder har uppskattats.
För tredje året kartläggs servicenivån bland
företag och organisationer av svenska folket i undersökningen ServiceScore. I
år har 17 olika branscher kartlagts och nomineringarna bygger på svaren från en
rikstäckande undersökning där över 3000 personer i åldrarna 18 - 79 år har
svarat.
OKQ8
bäst i branschen på kundbemötande och service
I årets undersökning var OKQ8 den
stora vinnaren i konkurrens med Preem och Statoil. Svenska konsumenter upplever
att OKQ8 är bäst i branschen på kundbemötande och service.
- Vill passa på att tacka våra fantastiska
kunder för det fina betyget. Det är ett bevis på att vårt långsiktiga och strategiska
arbete med service och kundfokus uppskattas. Vi fortsätter nu vårt arbete för
att OKQ8 även framöver ska ge en unik kundupplevelse genom att vara bäst på att
serva både bilen och bilisten, säger Olle Janrik, Head of Retail Sales på OKQ8.
Tidigare i år fick även OKQ8 bäst betyg i
undersökningen Daymakerindex Butik 2014 bland drivmedelsbolagen Shell, Preem
och Statoil. Daymakerindex mäter
kundbemötandet i butik med hjälp av metoden Mystery Shopping där anonyma observatörer
får rapportera sin upplevelse av kundbemötandet.
Om
ServiceScore
Mätningen genomförs med hjälp av ett
riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister).
ServiceScore® utnämningarna bygger på över 3 000 svenska konsumenters svar på
hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka
företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras
förväntningar.
För mer information
vänligen kontakta:
Olle Janrik, Head of Retail Sales
på OKQ8
E-mail: olle.janrik@okq8.se
Mobil: 070-268 02 74
Malin Eklund, Head of Communication OKQ8
E-mail: press@okq8.se
Mobil: 070 – 268 00 95
Information om företaget: OK-Q8 AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk