2014-09-10
Interflora väljer ny huvudbyrå
Efter ett decennium tillsammans avslutar Interflora sitt samarbete med Catt & Co. Tillsammans har de två
företagen bland annat tagit fram en blomstrande reklamsatsning i Stockholms
tunnelbana, en speciellt framtagen blomsterkollektion tillsammans med designern
Camilla Thulin och utvecklat butikskonceptet Interflora Fresh.
Arbetet med
att välja ut en ny byrå påbörjades i april och
utgick från att olika reklambyråer fick resonera kring hur de
såg på möjligheterna för Interflora att kommunicera ut vikten av blommor i
människors liv, samtidigt som den skulle kunna vara säljinriktad. Två byråer
fick sedan en finaluppgift att lösa och valet föll slutligen på reklambyrån
Volt.
-
Volt
imponerade strategiskt och kreativt, men framförallt visade arbetsgruppen ett
stort engagemang för Interfloras utmaningar och möjligheter, berättar John
Lilja, VD på Interflora AB.
Samarbetet
mellan Interflora och den nyligen valda byrån Volt har precis kommit igång.
Under hösten kommer ett strategiarbete dras igång som kommer innebära en hel
del nytt för Interflora.
-
Den stora utmaningen blir nu att ta fram en
kommunikationsstrategi och ett kommunikationskoncept utifrån vår nya
varumärkesplattform, och att utveckla en röd tråd i kommunikationen så att allting
hänger ihop såväl digitalt som analogt. Interfloras vision är ”En värld där
fler älskar blommor – och varandra” och med den visionen vill vi ta ett nytt
kliv, bli mer synliga, mer inspirerande och ha ett tydligare varumärke som kunden
lättare identifieras med, säger Miriam Ouçama Lindberg, marknadschef på
Interflora AB.
Information om företaget: Interflora AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk