2014-07-03
Enklare paketutlämning för DHL:s ombud med PreCom
DHL Freight skriver
avtal med PocketMobile
och förenklar för sina kunder och ombud.
Stockholm, 3
Juli: DHL
Service Points är DHL:s in- och utlämningsställen för paket vilka finns på
1
300 platser över hela Sverige, i bland annat matbutiker, kiosker och
bensinmackar. För att effektivisera och göra hantering av inlämning och
utlämning av paket enklare och mer användarvänlig för ombuden väljer nu DHL att
samarbeta med PocketMobile och basera en ny lösning på PocketMobile’s
plattform, PreCom. Initialt blir lösningen webbaserad, men i framtiden kommer
ombuden också att kunna använda Smart Phones och Tablets.
Utveckling och integration sker under 2014 och lösningen
kommer att börja användas av ombuden tidigt 2015. När implementering är färdig
kommer flera tusen användare att använda PreCom varje dag hos DHL Service
Points.
- Förutom
att vi reducerar komplexiteten i våra IT integrationer kommer den nya lösningen
från Pocket Mobile skapa en effektivare hantering hos våra ombud och samtidigt
tillgodose de ökande säkerhetskrav som ställs inom e-handeln, säger Peter
Johansson, Programs och IT Product Manager, IS Demand på DHL Freight AB.
- Att DHL
väljer PocketMobile för sin Service Point-verksamhet är ett mycket bra exempel
på PreCom’s styrka för mobila och distribuerade verksamhetslösningar och inte
minst lösningar för logistikbranschen”, säger Anders Tormod, VD på
PocketMobile.
– Slut –
Information om företaget: DHL Supply Chain (Sweden) AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk