2014-08-22
Elkedjan + Hela Sverige bakar + Caroline Ahlqvist = sant
För andra året i rad går
butikskedjan Elkedjan in som huvudsponsor till Sjuans populära program ”Hela
Sverige Bakar”. Ett samarbete med förra årets vinnare Caroline Ahlqvist ska
stärka Elkedjans varumärke.
- Det här är vår största marknadssatsning under hela 2014, säger
Martin Lundholm, Elkedjans marknadschef. Vi når ut till vår målgrupp med ett
positivt budskap och våra produkter används i en härlig och inspirerande miljö.
Elkedjan och ”Hela Sverige bakar” känns helt rätt, det är ett programformat och
koncept som vi verkligen uppskattar och lyfter vårt varumärke.
Elkedjan var huvudsponsor till
programmet även 2013 och gensvaret då var över alla förväntningar. I år har man
initierat ett samarbete med förra årets vinnare Caroline Ahlqvist. Under
kampanjperioden kommer Elkedjan att presentera egna recept som tagits fram
tillsammans med Caroline Ahlqvist och erbjuda fika i alla butiker.
- När jag tänker på Elkedjan
tänker jag på kvalitet och kundservice, sådant som jag verkligen kan stå för, säger
Caroline Ahlqvist. Det känns som en ära att få vara med och sprida mina egna
recept och jag ser verkligen fram emot vårt samarbete.
När ”Hela Sverige bakar” startar
i höst är det programmets tredje säsong. Tittarsiffrorna nådde som bäst upp
till 722 000 tittare under förra säsongen.
Information om företaget: Svenska Elkedjan AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk