2014-09-10
APak kommer delta på EMPACK 2014
Go¨teborg, Sverige, 2014-09-10 - In English
APak AB i Mo¨lndal, Sverige, har idag formellt meddelat sin na¨rvaro vid Empack 2014. APak a¨r
resultatet av sammanslagningen av tva° tidigare affa¨rsenheter, A-fo¨rpackning och Bro¨derna
Ljungquist, till ett enda bolag, aPak AB.
”APak och Empack har mycket gemensamt”, sa¨ger Evelina Lindgren, vice VD fo¨r aPak. ”Vi brinner
ba°da fo¨r fo¨rpackningsindustrin, vi fokuserar ba°da pa° att erbjuda de ba¨sta lo¨sningarna till va°ra
partners, och vi har ba°da nyligen genomga°tt en namna¨ndring! Fra°n va°r sida a¨r vi a¨nnu mer
entusiastiska a¨n vanligt o¨ver va°rt deltagande pa° ma¨ssan eftersom det kommer att bli det fo¨rsta
stora offentliga forum da¨r vi presenterar det nya varuma¨rket och va°r nya profil.”
Det nya aPak sta°r fo¨r mer a¨n bara en sammanslagning av tva° affa¨rsomra°den, det sta°r fo¨r vad vi
tycker a¨r en ba¨ttre och tydligare bild av va°ra produkter och tja¨nster och go¨r oss mer tillga¨ngliga fo¨r
alla va°ra kunder. Va°rt nya varuma¨rke ger alla va°ra kunder, stora som sma°, nationella och interna-
tionella, tillga°ng till hela va°rt sortiment av standardfo¨rpackningslo¨sningar och produkter, bransch-
ledande, kundanpassade lo¨sningar och va°r webbshop.”
A°rets upplaga av Empack a¨r va¨rd fo¨r o¨ver 250 utsta¨llare och varuma¨rken med ett omfattande ut-
bud av ba°de nationella och internationella utsta¨llare som visar sina senaste fo¨rpackningsprodukter
och innovationer. Dessutom kommer ma¨ssan ha ett fullspa¨ckat schema med seminarier, na¨tverks-
aktiviteter och andra intressanta aktiviteter. Naturligtvis kommer det a¨ven bli en stor branschfest!
”Vi ser Empack 2014 som en av fo¨rpackningsbranschens viktigaste ha¨ndelser och det ger oss ett
fantastiskt forum fo¨r att presentera va°ra produkter, innovationer och lo¨sningar, knyta nya kontakter
och diskutera na°gra av de utmaningar vi ser som branschen sta°r info¨r med andra fo¨rpacknings-
proffs. En fantastisk ha¨ndelse!”
”Na¨r vi skapade det nya aPak,” fortsa¨tter Lindgren, ”ka¨nde vi a¨ven att det var viktigt att ta fram en
ny grafisk identitet fo¨r att a°terspegla fo¨ra¨ndringarna och va°rt nya synsa¨tt. Nu har vi lanserat en helt
reviderad grafisk profil och varuma¨rkesuttryck samt en ny webbplats som omfattar ba°da affa¨rsom-
ra°dena och fo¨retagets webbshop. ”
Vissa saker har da¨remot inte fo¨ra¨ndrats fo¨rklarar Lindgren. ”Vi har la¨nge fo¨respra°kat en o¨vergripan-
de och mer sammanha¨ngande strategi fo¨r logistik- och fo¨rpackningslo¨sningar. Denna affa¨rsstrategi
har fungerat mycket bra under a°ren och hja¨lpt va°ra kunder att va¨xa och frodas. Detta kommer inte
att fo¨ra¨ndras. Det a¨r helt enkelt sa° att ha¨danefter kommer a¨ven va°r interna organisation och bran-
ding att a°terspegla samma filosofi. ”
”Vi a¨r ocksa° riktigt stolta o¨ver va°r monter i a°r”, fortsa¨tter hon. ”Vi kommer att visa upp va°rt nya
utseende samt dela med oss av na°gra av va°ra mer innovativa lo¨sningar och produkter. Vi kommer
ocksa° att presentera en riktigt rolig ta¨vling med na°gra fantastiska priser. Vi ser verkligen fram emot
att tra¨ffa ba°de nya och gamla kunder! ”
Information om företaget: aPak AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk