2012-04-25
Succé för Ipad-menyer på Scandic Victoria Tower
Mat och dryck är en viktig ingrediens för att skapa den rätta känslan på Nordens högsta hotell, Scandic Victoria Tower. Lika viktigt är det att hålla en hög servicenivå och bjuda på inspiration. Menyerna i restaurangen presenteras i form av Ipads som delas ut till varje gäst. Ett grepp som skapat nöjda gäster och ökad försäljning.
- Jag hade tidigt en vision om att utnyttja ny, modern teknik för att skapa den rätta känslan. Användningen av Ipads har överträffat högt ställda förväntningar hos personalen och gästerna gillar det verkligen, kommenterar Helena Söderberg, hotelldirektör på Scandic Victoria Tower.
När maträtterna presenteras med verklighetstrogna bilder blir det enklare för gästerna att se vad de faktiskt får. Även för personalen finns stora fördelar. Det är till exempel enkelt att snabbt ta bort en bild på en rätt som tagit slut eller byta ut något som förändrats.
- Att menyerna kompletteras med bilder gör maten mer lockande. Vi märker ökad efterfrågan på de maträtter och viner som vi rekommenderar och framförallt desserter har en strykande åtgång, säger Marcos Campos, Food & Beverage Manager.
Scandic Victoria Tower serverar affärslunch, buffélunch och à la carte, till både lunch och middag. Menyerna följer årstiderna och byts fyra gånger per år.
Bilder för nedladdning finns på: www.mynewsdesk.com
För mer information, vänligen kontakta:
Karin Hellgren, presschef, Scandic Sverige
Tel: 0721 709 259, E-post: karin.hellgren@scandichotels.com
Marcos Campos, Food and Beverage Manager, Scandic Victoria Tower
Tel: 0709 735 435, E-post: marcos.campos@scandichotels.com
Information om företaget: Scandic Hotels AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk