2012-09-11

Norrmejerier lanserar lokalproducerad barnyoghurt - Yoghurt blir till glass i Norrmejeriers kampanj

Produktbild från företaget Norrmejerier Ekonomisk förening - Norrmejerier lanserar lokalproducerad barnyoghurt - Yoghurt blir till glass i Norrmejeriers kampanj

En slät fruktyoghurt med hög fetthalt som också kan frysas till glass. Norris yoghurt är den första lokalproducerade barnyoghurten i Norrland och Norrmejeriers första produktnyhet i höst.

Maskoten Norris är populär hos norrländska barnfamiljer, 84 procent av norrlänningarna med barn i åldrarna 0-7 år känner till Norris, visar Norrmejeriers egna undersökningar. Sedan tidigare finns Norris på paketen till 1,5 liters mellanmjölk samt på paketen till 1 liter ekologisk filmjölk.

Norris nya yoghurt har många fördelar. En av dem är att den enklare kan frysas till glass, eftersom den innehåller lite mer fett än vanlig fruktyoghurt. Det gör den krämigare och mer smakrik vilket passar utmärkt även i smoothies.             

-  Barnyoghurt är ett produktsegment som haft en positiv trend de senaste åren men det är också ett segment som Norrmejerier inte varit närvarande i, därför kändes det naturligt för oss att kliva in där, säger Hanna Widding brand manager på Norrmejerier. Tack vare att Norris är omtyckt och känd hoppas vi att den snabbt ska kunna ta plats på norrländska familjers frukostbord.

Det är en slät fruktyoghurt med en fetthalt på nästan 4 procent och bara 6 procent tillsatt socker och dessutom enbart naturliga aromer och stärkelse. Norris yoghurt är tillverkad av mjölk från norrländska gårdar och finns i två smaker: Jordgubb och äpple/päron. Yoghurten innehåller även de nyttiga bakterierna Acidophilus och Bifidus.

För mer information kontakta:

Hanna Widding, brand manager

Email: hanna.widding@norrmejerier.se

Telefon: 090-182995, 070-1843103

 

Information om företaget: Norrmejerier Ekonomisk förening

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk