2012-08-28
Miele värvar från Dagens Industri: Fredrik Hermansson blir ny chef för Miele Contact Center
Mieles senaste förvärv heter Fredrik Hermansson. Med start den 6 augusti tillträdde Fredrik som ny chef för Mieles Contact Center.
Fredrik Hermansson tillträdde tjänsten som chef för Mieles Contact Center efter kollegan Lotta Nyström. Lotta blir nu ansvarig för att koordinera affärsrörelsens krav och behov i de strategiska projekt inom Miele, som gäller våra framtida support- och affärssystem.
– Vi hälsar Fredrik varmt välkommen till oss på Miele och önskar Lotta stort lycka till med sina nya utmaningar här i företaget. Jag ser fram emot en höst fylld av energi och nya utmaningar, säger Kent Oderud, VD Miele AB.
Fredrik Hermansson, kommer närmast från en position som kundtjänstchef på Dagens Industri och har tidigare en gedigen erfarenhet från olika call center- verksamheter, bl.a. Teleperformance AB.
– Jag kommer från en mycket effektiviserad bransch där utvecklingen är ständig, vilket också beskriver mig som person. Jag ser fram emot att ta kundservicen och de möjligheter som finns ännu ett steg närmare marknaden, säger Fredrik Hermansson, nytillträdd chef för Mieles Contact Center.
För mer information, kontakta:
Kent Oderud, VD Miele AB
Tfn: 08-562 290 00
E-post: kent.oderud@miele.se
Information om företaget: Miele AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk