2012-12-05
Mercuri International och Unionen: säljutbildning har gett ökat medlemsantal
Mercuri International har utbildat samtliga medarbetare i fackförbundet Unionens säljsektion.
Förbundet märker en markant ökning i antalet medlemmar.
Kompetensökningen har förstärkt motivationen hos medarbetarna.
Mercuri International har tillsammans med Unionen utvecklat fackförbundets säljkår med mycket goda resultat. Samtliga medarbetare i säljsektionen har utbildats utifrån Mercuri International''s koncept Differentiated Selling™. Därigenom har även Unionens medlemsorienterade säljprocess, Unionens Säljtrappa, skapats. Med hjälp av programmet har Unionens säljare fått viktiga verktyg för att nå uppsatta säljmål.
Kompetensökningen har förstärkt motivationen hos medarbetarna och facket märker en konstant ökning i antalet medlemmar.
"Samarbetet med Mercuri har varit toppenbra! Hjälpen vi fått har passat oss perfekt!” säger Maria Elo, chef för Säljsektionen hos Unionen
Om Mercuri
Mercuri International finns i mer än 40 länder och har över 50 års erfarenhet av att stödja företag och individer att förbättra sin försäljningsresultat. Läs mer på www.mercuri.se. Mercuri International ägs av Bure www.bure.se
Om Unionen
Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund. Läs mer på www.unionen.se
Kontakt
Mariana Backes Martins, Marketing coordinator Mercuri International Sverige
Email: Mariana.martins@mercuri.se
Tel: 08-705 29 00 Mobil: 0709 137527
Maria Elo, sektionschef Unionen
Email: maria.elo@unionen.se
Tel 08-504 151 22
Information om företaget: Mercuri International Group AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk