2012-10-02

MEC lanserar ny varumärkesidentitet

Produktbild från företaget Mediaedge:cia Sweden HB - MEC lanserar ny varumärkesidentitet

Idag lanseras MEC:s nya varumärkesidentitet globalt. Den nya identiteten skall spegla MEC:s ambition att vara våra kunders mest värdefulla samarbetspartner. Arbetet med den nya varumärkesidentiteten har pågått i ett år, och kommer att implementeras successivt under de kommande månaderna.

MEC:s VD i Sverige, Daniel Collin, berättar om förändringen:

"Det är inte utan stolthet jag kan meddela att MEC idag, över hela världen, lanserar en helt ny varumärkesidentitet!

Det har gått tio år sedan byråerna "The Mediaedge" och "CIA" fusionerades och vi blev Mediaedge:cia, som sen blev MEC. Med dessa år bakom oss och den omvälvning medielandskapet genomgår känns tiden mogen att blicka framåt. För att reflektera vår syn på medie- och kommunikationslandskapet har vi tagit fram en helt ny visuell identitet. Vi tycker att den är kraftfull, annorlunda och inspirerande; och vi vill att den sänder en tydlig signal i vår ambition att vara våra kunders mest värdefulla samarbetspartner. Vi har gjort omfattande förändringar i "hur vi ser ut", inklusive vår logotype. Den är ren, enkel i svart eller vitt, robust och självsäker. Vi är övertygade om att det kommer att ge ytterligare kraft till våra idéer."

Den nya visuella identiteten innebär bland annat nya logotyper, både för MEC och våra sub-brands MEC Access och MEC Interaction; en ny färgpalett och nya symboler; nya värdeord som harmoniserar med våra ambitioner.

Bytet från det gamla varumärket till det nya är rent visuellt ett arbete som kommer att vara helt klart senast inom sex månader.

Information om företaget: Mediaedge:cia Sweden HB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk