2012-04-05
Ess i rockärmen för Björn Borg
Björn Borg Sverige har valt att jobba med säljapplikationen CubLink® SalesForce, ett mobilt order- och presentationsverktyg för iPad. Applikationen har även integrerats med Björn Borgs centrala affärssystem.
- Cub har på ett snyggt och pedagogiskt sätt integrerat alla våra säljmoment i ett komplett verktyg. Applikationen har inneburit en nytändning för säljarna och en avlastning för kundtjänst, säger Jim Rosengren, Sverigechef på Björn Borg.
Den mobila säljapplikationen, som utvecklats av Cub Business Systems i Täby, körs direkt på en iPad och fungerar både online via 3G och offline om det saknas täckning.
- Vi har spetsat in oss på att utveckla en stilren lösning med samtliga rutiner i en säljprocess, från presentation och orderhantering, till kundhistorik, lagersaldo, artikelnummer och prislistor, berättar Kristofer Browall, säljchef på Cub.
Björn Borg har ett tydligt och snyggt förpackat koncept. Med den nya applikationen menar Jim Rosengren att konceptet kommer fram på ett ännu tydligare sätt.
- Det känns onekligen modernare med iPad än lösblad och kataloger. Här kan säljarna presentera koncept och kollektion på ett enkelt och elegant sätt, med bilder, filmer och illustrationer. Dessutom kan vi uppdatera artiklar och priser centralt och synka direkt med säljarna, istället för att producera nya kataloger.
Utvecklingen av applikationen har skett i nära samarbete mellan Cub och Björn Borg. Jim Rosengren ser nästan Cub som en del av företaget.
- Det märks att Cub är väl insatta i sälj- och detaljhandelsfrågor. De har varit proaktiva, effektiva, och inte minst; de har levererat en lösning som passar oss perfekt, berömmer Jim Rosengren.
Kompletterande frågor, bilder och information, vänligen kontakta:
Cub Business Systems
Kristofer Browall
Mobil: +46 (0)705 21 03 00
E-mail: kristofer.browall@cub.se
Information om företaget: StrongPoint E-com AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk