2012-04-30
E.ON huvudsponsor till nya Kanal 5 Play
När Kanal 5 nu lanserar sin nya playtjänst på bred front, är den första sponsorn redan på plats. E.ON står som huvudsponsor när playtjänsten promotas med en 30-sekundersfilm i Kanal 5.
”För oss känns det jättekul att sponsra Kanal 5 Play. Tjänsten är ny, spännande och användarvänlig. Web-tv växer mycket och vi vet att fler och fler människor väljer att se tv på andra sätt än i rutan” säger Melinda Frigyesi-Almström, PR-chef på E.ON.
”Vi är oerhört glada över att E.ON har valt att sponsra nya Kanal 5 Play, och vi hoppas att detta är början till ett långt och positivt samarbete. Att stora, etablerade företag som E.ON väljer att sponsra en ny och banbrytande tjänst som Kanal 5 Play visar på nytänkande från både oss och dem” säger Daniel Cedercrona, affärsområdeschef för digitala medier på SBS TV.
Nya Kanal 5 Play lanserades i en betaversion tidigare i vår. Sedan två veckor lanseras webbtjänsten brett och i dagarna lanserades appar för Iphone och Ipad, och nu går SBS TV ut med en 30-sekundersfilm i Kanal 5 som ska locka ännu fler tittare till tjänsten. Hittills har antalet strömstarter ökat drastiskt, och tjänsten har på kort tid fått många lovord.
För ytterligare kommentarer från E.ON, kontakta Melinda Frigyesi-Almström: melinda.frigyesi-almstrom@eon.se, 070-75 386 75.
Information om företaget: E.ON Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk