2011-06-13
CSC är ett av världens mest beundrade företag i IACCMs internationella studie
Stockholm, 21 december, 2010; CSC har rankats av IACCM – en internationell sammanslutning för upphandlingar och kontraktsfrågor – som det tredje mest beundrade företaget i världen. CSC får utmärkelsen för dess kvaliteter inom kommunikation och presentation i samband med kontraktsförhandlingar.
I en internationell studie som omfattade mer än 900 företag och organisationer, ombads medlemmar till IACCM att nominera det bolag man anser visar prov på den högsta graden av skicklighet vid upphandlingar och kontraktsförhandlingar. CSC rankades som trea i denna omfattande globala studie!
– Vi på CSC är mycket hedrade över att få denna utmärkelse av IACCM som ett av de mest beundrade företagen i världen för vårt sätt att sköta offert- och kontraktsarbete, säger Peter Allen, president Global Sales & Marketing, CSC. Konsten att bygga upp och behålla affärer som lönar sig för båda parter är avgörande men också svår att uppnå på dagens marknad för teknikdrivna affärstjänster.
CSC arbetar hårt för att kunderna ska känna tillit och förtroende för CSC som en partner som det är exceptionellt lätt att samarbeta med.
– Svängningarna på dagens marknader vid sidan av växande förväntningar på kvaliteten av tjänster har förändrat den måttstock som företag bedöms efter, säger Tim Cummins, VD, IACCM. Organisationer som klarar av att värna om ömsesidig förståelse i sina affärsrelationer, understött av ärliga och transparenta processer kommer också att belönas genom att bli kundens naturliga val.
För mer information
Ulrika Andersson, kommunikationschef CSC Sverige
+46 (0)768 86 13 70
uandersson3@csc.com
För hela undersökningen
https://www.iaccm.com/members/library/files/Pre-award.pdf.
Om CSC
CSC är ett av världens ledande globala IT-tjänsteföretag med cirka 95 000 medarbetare verksamma i över 90 länder. CSC hjälper företag, organisationer och myndigheter att med hjälp av teknologi effektivisera sina verksamheter. CSC hade intäkter om 16,1 miljarder dollar under 12-månadersperioden fram till och med den 1 oktober 2010. CSC Sverige med huvudkontor i Stockholm etablerades 1994 och har idag cirka 700 medarbetare i sex städer. CSC har expertkompetens inom strategisk konsultation, systemintegration, systemutveckling, e-business, informationssäkerhet och outsourcing. CSCs kunder finns främst inom branscherna bank, finans och försäkring, flygindustri, telekom, tillverkningsindustri, offentlig sektor och försvarsindustri. För mer information se www.csc.com/se.
Om IACCM
IACCM är en ickekommersiell organisation och ledande internationell auktoritet inom frågor som rör upphandlingar och kontraktsuppdrag i den globala nätverksekonomin. För mer information se www.iaccm.com.
Information om företaget: DXC Technology Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk