2011-06-13
ANOVO Nordic- din fortsatt lokala servicepartner.
PRESSRELEASE 2011-01-17
ANOVO Nordic- din fortsatt lokala servicepartner.
ANOVO Group felsöker och servar över 7 miljoner mobiltelefoner per år,tack vare detta besitter vi en unik kompetens när det kommer till service & felfrekvens estimering för nya produkter.Således kan vi med stor säkerhet estimera felmarginalen för enskilda märken/ modeller& erbjuda förlängd garanti för de flesta elektroniska produkter på marknaden idag. På så sätt bidrar vi på ANOVO Nordic till att minska vår påverkan på miljön härstammande från service& transporter.
Ett exempel på detta är: ANOVO Nordics interaktiva service station POD:en som kommer att släppas under det första kvartalet 2011. I dagsläget pågår tester för fullt för att optimera POD:en för den svenska marknaden. Med POD:en möjliggörs en unik serviceupplevelse där kund på egen hand kan göra en felsökning och diagnostisering av sin mobiltelefon. Oberoende utvärdering från den brittiska marknaden visar på att POD:en minskat service relaterade frågor med 50% samt tekniska frågor med över 40%.
Detta är bara en av flertalet nya tjänster inför 2011. I samarbete med tillverkare & operatörer kommer ANOVO Nordic inom snar framtid att ytterligare förstärka vår position som din lokala servicepartner med vårt Shop-in-Shop koncept. Där vi tillsammans med butikens personal kan bemanna service/supportdisk för snabbare service direkt i butik.
Vi på ANOVO Nordic är dedikerade till att även i framtiden kunna erbjuda dig lokalt anpassade tjänster.
Dessa ovanstående tjänster i kombination med ”Love2Recycle” där konsumenter och företag på ett ansvarsfullt sätt kan återanvända/återvinna sin gamla mobiltelefon gör att ANOVO Nordic kan erbjuda en komplett produkt portfölj över elektroniska produkters fullständiga livslängd.
För mer information, kontakta gärna:
Fredrik Ekholm, ANOVO Nordic AB,
Telefon: + 46 (0) 767728767; E-post: fredrik.ekholm@anovo.com
Information om företaget: Regenersis Nordic AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk