2013-03-05

AB Hüllert Maskin satsar på kundsupporten

Produktbild från företaget Hüllert Maskin AB - AB Hüllert Maskin satsar på kundsupporten

Support är en av de viktigaste resurserna för maximalt maskinutnyttjande med bästa ekonomi. Därför satsar AB Hüllert Maskin och förstärker supportavdelningen för kunderna.

Anders Johansson är senaste tillskottet på avdelningen. Tillsammans med Peter Kvarndal är han produktspecialist på Merlo teleskoplastare och servar Merlos serviceverkstäder och Merlo-ägarna med sin kunskap om Merlo.

Totalt arbetar sex personer på AB Hüllert Maskins supportavdelning. Var och en av dem har sin expertkunskap om Merlo. Det gäller servicefrågor, extrautrustning, redskapsmöjligheter, påbyggnader, reservdelar, CE-dokumentation, garantier och hur man ska lägga upp sitt maskinägande för att få så låga driftkostnader som möjligt.

– Målet är att ge bra och personlig service till både maskinägarna och till våra anslutna serviceverkstäder runt hela Sverige, säger supportchef Lina Burge.

AB Hüllert Maskins övergripande mål med förstärkningen av supporten är att maskinägarna ska ha så få driftstörningar som möjligt. Hög nyttjandegrad på maskinerna innebär god ekonomi vilket i förlängningen gynnar ägarna och därmed även Merlo och AB Hüllert Maskin.

Här är AB Hüllert Maskins supportavdelning:

Lina Burge

Chef för supportavdelningen.

Samordnar arbetet och ansvarar för övergripande frågor.

Peter Kvarndal

Produktspecialist på Merlo. Ger teknisk support till verkstäder och maskin-ägare.

Anders Johansson

Produktspecialist på Merlo. Ger teknisk support till verkstäder och maskin-ägare.

Lars Dahlgren

Reservdelschef med lång erfarenhet. Ansvarar för reservdelshanteringen samt även logistik.

Marcus Branell

Reservdelslagret. Är även utbildad servicetekniker med stor kunskap om Merlo.

Andreas Jacobsson

Verkmästare.


Information om företaget: Hüllert Maskin AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk