2013-03-05
AB Hüllert Maskin satsar på kundsupporten
Support är en av de
viktigaste resurserna för maximalt maskinutnyttjande med bästa ekonomi. Därför
satsar AB Hüllert Maskin och förstärker supportavdelningen för kunderna.
Anders Johansson är senaste tillskottet på avdelningen.
Tillsammans med Peter Kvarndal är han produktspecialist på Merlo
teleskoplastare och servar Merlos serviceverkstäder och Merlo-ägarna med sin
kunskap om Merlo.
Totalt arbetar sex personer på AB Hüllert Maskins supportavdelning.
Var och en av dem har sin expertkunskap om Merlo. Det gäller servicefrågor,
extrautrustning, redskapsmöjligheter, påbyggnader, reservdelar,
CE-dokumentation, garantier och hur man ska lägga upp sitt maskinägande för att
få så låga driftkostnader som möjligt.
– Målet är att ge bra och personlig service till både
maskinägarna och till våra anslutna serviceverkstäder runt hela Sverige, säger
supportchef Lina Burge.
AB Hüllert Maskins övergripande mål med förstärkningen av
supporten är att maskinägarna ska ha så få driftstörningar som möjligt. Hög
nyttjandegrad på maskinerna innebär god ekonomi vilket i förlängningen gynnar
ägarna och därmed även Merlo och AB Hüllert Maskin.
Här är AB Hüllert Maskins supportavdelning:
Lina Burge
Chef för supportavdelningen.
Samordnar arbetet och ansvarar för övergripande frågor.
Peter Kvarndal
Produktspecialist på Merlo. Ger teknisk support till
verkstäder och maskin-ägare.
Anders Johansson
Produktspecialist på Merlo. Ger teknisk support till
verkstäder och maskin-ägare.
Lars Dahlgren
Reservdelschef med lång erfarenhet. Ansvarar för
reservdelshanteringen samt även logistik.
Marcus Branell
Reservdelslagret. Är även utbildad servicetekniker med stor
kunskap om Merlo.
Andreas Jacobsson
Verkmästare.
Information om företaget: Hüllert Maskin AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk